استفاده از فلزات در بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
استفاده از فلزات در بازسازی خانه
سه شنبه 28 تير 1401 ساعت 10:13 | بازدید : 35 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

فلز از جمله مصالحی است که امروزه توسط بسیاری از افراد به صورت گسترده موقع بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این موضوع آن است که فلز به دلیل درخشش ذاتی سبب ایجاد فضایی زیبا و شاد می‌شود. البته با ویژگی منحصر به فردش با تمام سبک‌های طراحی قابل هماهنگ شدن است. بر این اساس در سال‌های اخیر یکی از مصالح پرکاربرد در بازسازی منزل فلزات هستند اما برخی به دلیل ظاهر سخت آن تصور می‌کنند با فلزات نمی‌توانند هارمونی روح‌بخشی ایجاد کنند که این نوع برداشت کاملا اشتباه است و حضور فلزات در اجزای مختلف محیط‌های ساختمان‌های اداری و مسکونی همواره برجسته بوده است. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی درباره استفاده از فلزات در بازسازی خانه ارائه دهیم.

آشنایی با انواع مصالح فلزی در معماری

استفاده از انواع فلزات زیبایی خاصی به نمای محیط خانه می‌دهد. در این راستا هنگام بازسازی خانه جنس بسیاری از بخش‌ها از جمله پله‌‌های مارپیچ، نرده‌‌های محافظ، درب‌ها و چارچوب آنها، طاقچه‌‌های دیوارکوب، پایه‌‌های میز، صندلی و مبل، کابینت آشپزخانه، پیشخوان آشپزخانه را از میان انواع فلزات و آلیاژهای پر کاربرد همچون آلومینیوم، برنج، چدن، مس و استیل یا فولاد ضد زنگ انتخاب می‌کنند. در ادامه برخی از این فلزات و نوع کاربرد آنها را در بازسازی منزل ذکر خواهیم کرد.

کاربرد برنج در بازسازی خانه

برنج یکی از آلیاژهای ساخته شده از دو فلز مس و روی است که علاوه بر رنگ زیبا دارای خصوصیاتی همچون استحکام، ضد سایش، سختی، رسانایی برقی و گرمایی، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و بهداشتی بودن است. ظاهر آن دارای رنگی طلایی است و اغلب در لوازم آشپزخانه‌ و اتاق‌ نشیمن به ویژه در فضاهایی از خانه که نوردهی کمتر کاربرد دارد. همچنین برای ساخت آباژور و قاب آیینه‌ نیز از این آلیاژ استفاده می‌شود.

کاربرد مس در بازسازی خانه

فلز مس دارای رنگی قرمز متمایل به قهوه ‌ای است و به دلیل چکش خوار بودن قابل تبدیل به اشکال مختلف است و دوام بالایی دارد. فلز مس در ساخت لوازم تزئینی، ظروف آشپزخانه و مبلمان مخصوص فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که رنگ اتاق شما سفید است می‌توانید ایجاد گرما و جذابیت بیشتر از فلز مس استفاده کنید.

کاربرد استیل در بازسازی خانه

فلز استیل دارای آلیاژ نقره‌ای رنگ است که از ترکیب آهن و کربن ساخته می‌‌شود و قیمت آن نسبت به سایر فلزات ارزان‌تر است. دوام بالا، شکل‌پذیری، رسانایی گرمایی و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از مهمترین ویژگی‌های آن است. هنگام بازسازی خانه می‌توانید از استیل ضد زنگ برای درب و پنجره‌های حمام و توالت و ساخت وسایل آشپزخانه استفاده کنید. دستگیره درب‌ها، کابینت‌ها و قاب آیینه و سایر لوازم تزیینی را می‌توانید از جنس استیل انتخاب کنید.

کاربرد آلومینیوم در بازسازی منزل

آلومینیوم خاصیتی شبیه استیل دارد اما از آن سبک‌تر است و استحکام کمتری نسبت به استیل دارد. از ویژگی‌های فلز آلومینیوم می‌توان به مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، وزن سبک، رسانایی در برابر گرما و الکتریسیته، براق بودن، عایق صدا و غیره اشاره کرد و از نظر زیست محیطی نیز قابل بازیافت است. در صورتی که بخواهید مبلمان خود را بازسازی کنید استفاده از قطعات آلومینیومی زینتی بهترین گزینه است. البته در برخی موارد برای ساخت درب و پنجره سرویس‌های بهداشتی و درب ورودی ساختمان نیز از آن استفاده می‌شود.

کاربرد چدن در بازسازی منزل

چدن یک آلیاژ ترکیبی از آهن و کربن است که مقاومت بالا در برایر سایش، سختی، قابلیت ارتجاعی، خاصیت چکش‌خواری، دمای نسبتا پایین ذوب و ماندگاری بالا، از ویژگی‌های مهم آن است. چدن دارای ظاهری تیره رنگ است و هنگام بازسازی خانه می‌تواند دستگیر‌ه‌ها، اجاق گاز، لوازم آشپزخانه، قطعات فلزی تزئینی، درب‌‌ها، دروازه‌ ها و پایه‌ های میز، صندلی و مبلمان از جنس چدن سفارش داد.

نحوه بازسازی خانه با فلزات کاربردی

هنگام بازسازی خانه فضاهای بسیاری را می‌توان با فلزات مختلف تغییر داد، البته خود فلز نیز دارای تنوع بسیاری است. در ای میان آهن، فولاد، فرفورژه، استیل، آلومینیوم و مس از جمله انواع فلز هستند که در بازسازی کاربرد بسیاری دارند. از نظر اقتصادی، در دسترس بودن و فراوانی، طلا و نقره فلزاتی بسیار گران هستند و به همین دلیل از سایر فلزات جدا می‌شوند.

سقف فلزی

یکی از عوامل تاثیرگذار در بازسازی خانه، سقف است. که این روزها مدل‌ها و روش‌های مختلفی برای بازسازی سقف در نظر می‌گیرند. یکی از این روش‌ها استفاده از سقف کاذب است. در این نوع پنل‌ها از انواع فلزات همچون قلع، مس، نقره، برنج استفاده می‌شود که معمولا در آشپزخانه‌ها مرسوم است. در این میان به منظور صرفه جویی در هزینه بازسازی خانه می‌توان سقف کاذب از جنس قلع را به کار برد و طرفداران خاص خود را دارد.

پارتیشن‌ فلزی

فرفورژه از انواع فلزاتی است که به دلیل مقاومت و ظاهری زیبا و ظریف در بازسازی خانه به سبک مدرن کاربرد بسیاری دارد. پارتیشن‌های فلزی از جنس فرفورژه می‌تواند برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه از یکدیگر به جای دیوارکشی به کار ببرید.

کتابخانه فلزی

یکی از عناصری که در هر خانه‌ای وجود آن ضروری است کتابخانه است. اکثر کتابخانه‌های چوبی فضایی زیادی از محیط خانه را اشغال می‌کند. بنابراین در بازسازی خانه کتابخانه‌های فلزی جایگزین کتابخانه‌های چوبی شده‌اند. این کتابخانه‌ها بین ستون و دیوار هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کند. مثلا اگر در منزلتان یک ستون اضافه دارید می‌توان از کتابخانه فلزی برای کاور آن بهره ببرید.

شلف و قفسه‌های دیواری

نصب شلف و قفسه‌های دیواری در مدل‌های مختلف به عنوان جایگزین مناسب طاقچه‌های قدیمی هنگام بازسازی خانه به شمار می‌آید که در کنج و گوشه‌های اتاق خواب و اتاق نشمین و آشپزخانه برای قرار دادن واسیل دکوری و گلدان‌ها قرار می‌گیرند. این قفسه‌‌های باز می‌توانند از جنس فلز ساخته شوند و ظاهری خلاقانه به دیوار می‌بخشند.

روشویی فلزی سرویس بهداشتی

هنگام بازسازی خانه تعویض روشویی قدیمی که اکثرا از جنش سرامیک هستند نیز در اولویت قرار دارد. از این رو، روشویی فلزی انتخاب بسیار منحصر به فردی برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

درب و پنجره‌های فلزی

امروزه به دلیل صرفه جویی در انرژی و گرما، پنجره‌های پی وی سی نسبت به سایر مدل‌های قدیمی کاربرد بیشتری دارند اما همچنان افرادی هستند که در هنگام بازسازی خانه درب و پنجره‌های فلزی و آلومینیومی را به دلیل ارزان بودن در اولویت قرار می‌دهند. به خصوص برای خانه‌هایی که دارای پنجره‌های بزرگ و وسیع هستند، استفاده از بافت‌های فلزی تفاوتی زیبا و چشم‌نواز را در مکان ایجاد خواهد کرد.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه در یک نگاه

استفاده از انواع فلزات در بازسازی خانه سبب ایجاد جلوه بصری زیبایی در فضا می شود و از آنجایی که دوام وسایل فلزی بالاتر از دیگر متریال‌ها است از هزینه کرد در وسایلی با این جنس سال‌های زیادی با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 58
:: بازدید ماه : 58
:: بازدید سال : 72
:: بازدید کلی : 1989